Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co si vybíráte vy - iluzi nebo realitu?

Minulý týden ke mně přišel na konzultaci klient a hned na úvod se mi svěřil se svými pocity - víte, já se k vám vždycky těším, ale taky jsem zjistil, že mám tak trochu strach ...

Z čeho přesně zeptal jsem se. No z toho, že tady se o sobě dozvídám pravdu. Tady se mi boří iluze, na kterých jsem léta lpěl a to je pro mě nepříjemný. 

 

Když jsem ho poslouchal, uvědomil jsem si, jak těžké je pro nás čelit realitě a podívat se naprosto upřímně do zrcadla, které nám někdo nastaví. 

 

Jak silně nás podvědomí odvádí do iluzí a ke vzdušným zámkům, ke kterým se pak chceme přiblížit. Vidím zde zajímavý paradox - něco se nám v životě nelíbí, chceme to co nejrychleji změnit, ale zároveň se podvědomě bráníme podívat se jádru svého problému do očí. 

 

Nechceme čelit realitě, ale chceme jí změnit.

 

A to je samozřejmě nereálné přání a východisko. Často to lidi pak žene do náručí chytrolínů, kteří slibují, že “to” udělají za ně. Jediná cesta k pozitivní a kýženě změně je přestat se vyhýbat tomu, co nechceme vidět. Ano podívat se do zrcadla může být dočasně nepříjemné, ale bez toho bolest, frustrace a negativní pocity prostě neodejdou … když chci cokoli změnit, musím to nejprve dobře vidět. :-) 

 

Jak se poznat, že se vyhýbáme realitě?

 

Dobrý kompas jsou naše emoce. Je váš život podle vašich představ? Jste spokojení a máte ze sebe dobrý pocit? Nezažíváte vnitřní klid a spíš vás pronásleduje napětí? Pokud ano, možná se i vy ve svém životě něčemu vyhýbáte a nechcete vidět.

 

V tom, čemu se vyhýbáme, leží klíč k řešení naší situace.

 

Najděte si na sebe čas a ponořte se do svého nitra, tam objevíte důvod toho, proč je pro vás iluze přijatelnější než realita a proč od ní utíkáte. A jen pokud to objevíte, pak to můžete změnit. Nakonec však zjistíte, že realita je o dost šťavnatější než svět plný iluzí. :-) 

Autor: Aleš Vavřinec | pátek 10.2.2017 15:46 | karma článku: 10,70 | přečteno: 505x
  • Další články autora

Aleš Vavřinec

Muži potřebují opustit svou vnitřní tvrdost

Přílišná vnitřní tvrdost muže ubíjí. Tvrdost totiž taky znamená zatvrdlost, zatuhnutí, zamrzlost. To už nezní tak sexy, co?

19.8.2022 v 13:51 | Karma: 9,50 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Co všechno musíš udělat, aby ses měl rád?

Naučil ses, že láska není zadarmo. Naprogramovali tě, že si ji musíš zasloužit, že se kvůli ní musíš měnit a změnit. Naučil ses popírat sám sebe, potlačovat to, kdo jsi. Naučil ses svoje pravé Já schovávat ve stínu.

1.8.2022 v 7:07 | Karma: 11,27 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Vzepři se vnitřní malosti!

Nikdo není větší než ty. A ty nejsi menší než kdokoli jiný. Nevěř tomu vnitřnímu hlasu, který tě o tom přesvědčuje, když stojíš tvář tvář autoritě nebo někomu (z tvého pohledu) úspěšnějšímu.

15.7.2022 v 6:45 | Karma: 8,38 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Do školy? Díky, raději ne ...

Bavil jsem se s jedním učitelem o alternativním vzdělávání, když jsem řekl, že syn chodí do velmi originální lesní školky, zpozorněl. Zeptal se mě - co budete dělat, až narazí na státní školství? Nebude to pro něj šok?

14.7.2022 v 12:54 | Karma: 17,10 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Proč není moudré se srovnávat s druhými ani se sebou

Včera do mě narazil jeden citát - neporovnávej se s ostatními, porovnávej se jen sám se sebou a s tím, jaký jsi byl v minulosti. Já si teda myslím, že naše společnost je porovnáváním posedlá a lehce ubrat by jí prospělo.

28.6.2022 v 13:23 | Karma: 10,17 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 977x
Vedu muže k jejich vnitřní síle a smyslu života. Individuálně i skupinově. Tvořím videa a podcasty - vzmuz.se

alesismail.cz

 

 

Seznam rubrik