Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Setkání s dítětem, které mi změnilo život

Ležel jsem na posteli a četl si knihu. Bože jak dlouho jsem to nedělal. Jen si číst. Jen ležet v takovém zvláštním tichu a klidu. Prokousávám se příběhy. Střídavě na mě jde pláč a radost. Ty příběhy moc dobře znám. Jsou jak z ...

Sobota 

 

.... mého života. Ležím a přemýšlím. A trochu se vztekám na Terezu. Nemá to ale smysl. Takhle se daleko nedostanu - říkám si. Proč se vztekám? Najednou v sobě cítím díru. Díru někde uvnitř. Neviditelnou, přesto tak živou. Je tam a neumím si ji zaplnit. Chci, aby ji Tereza zaplnila za mě. A když to nejde, vztekám se. Projede mnou pocit hrůzy, jaký program si v sobě nosím. A pak úleva, že to je venku. Ve světle mýho vědomí. Nechci to jen po ní. Vidím celý orloj lidí, po kterých to chci. A moje díra je pořád stejná. Moje díra … Nikdo kromě mě mi ji nezaplní. Tak jo. To zní dobře. To zvládnu. Nějak. Jakkoli. Úleva je pořád větší … Přichází první slzy …

 

 Čtu dál. Příběh o lásce. Když očima míjím pasáž o hlubokém zamilování, jen tak bezděčně zvednu oči a spatřím vedle sebe Terčin vlas. Jsem dojatej. Všechno, co k ní cítím, mnou ve vteřině projede. Je to větší než slova. Něco se změnilo. Vidím jí v jasnějších barvách. Těším se na ní. Na její ďolíčky. Úsměv i oči. Na její dokonalý tělo, ale hlavně na její esenci. Tu miluju nejvíc. Žene mě to ven. Oblékám se a vyrážím do lesa. Když do něj vstupuju, vidím kluka. Je mu tak 5. Vidím sebe. To on má v sobě tu díru. Bolí to. Brečím. Je mi to líto. Jdu dál lesem. Pořád ho v sobě cítím. Celou dobu tady na mě čeká. Přes všechnu tu bolest, je tady pořád. Chci se vrátit v čase a říct mu, že je to ten nejlepší kluk na světě … že chci jenom jeho … že s ním budu napořád. Obejmout ho a chránit. Starat se o něj. Dát mu všechno to, co nedostal. Brečím. Kácím se k zemi jako strom při zemětřesení. Cítím sám sebe jako nikdy předtím. Vstávám a jdu dál. Jsme 2. On a já. Moc jsme spolu nemluvili. Byla mezi námi propast. Kdybych měl takovýho syna, byl bych nejšťastnější táta pod sluncem. Sakra vždyť já ho mám v sobě celý život … tak proč jsem nebyl štastnej?! Beru ho za ruku a jdeme oba. Jsem tady pro něj a on je tady se mnou.

 

 Večer. Chuť na červenou řepu mě motivuje jít ven. Vracím se z obchodu a posadím se na schody pod lampu. Napiju se freshe a vedle mě sedí kluk. Fyzicky ho cítím. Dívá se na mě a tiskne se ke mně. Za chvíli už pobíhá okolo. Řádí jako malej čertík. Sleduju ho a po chvíli se vydávám za ním. Řádím s ním. Asi budu dobrej táta. Vracíme se domů. Jdu si lehnout. Lezu pod peřinu a k břichu si tisknu polštář. Usínám s ním. Něco z polštáře proudí do mě a něco ze mě proudí do polštáře. Za chvíli polštář doslova hoří. Asi horkokrevnej kluk. 

 

Neděle 

 

Budím se ještě za tmy. Jdu se podívat na hodiny a je ráno. Spal jsem celou noc bez probuzení. V kontrastu dnů minulých nová a příjemná věc. Začíná se rozednívat a já pádím do lesa. Vstupuju do něj a dostávám iracionální strach, že něco nezvládnu. Zklamu. Selžu. Nepostarám se … o sebe, o Terezu, o děti, rodinu, o práci … a najednou tam vidím malýho kluka, jak se hrozně bojí, že se nepostará o svou mámu. Sakra takhle to nemělo být. Oni se měli starat o něj. Vyvalí se stará bolest. Brečím jak na lesy. Vidím prcka, jak se trápí a snaží o něco, co prostě není možný a jak ho to uvnitř žere jako rakovina. 

 

Už tady ten balvan můžeš nechat - říkám mu a slzy tečou proudem. Přicházím na vrchol. Slunce se zrovna vznáší nad špičkami smrků a borovic a hřeje mě na tváři. Sedím na kameni. Pár hodin jen já a les. Občas brečím, jak se vynořujou různý vzpomínky, nový souvislosti a uvědomění. Je to emoční masakr. Šrumec. Objevuju tolik novýho, že to vzápětí všechno zapomínám. Jen ten prožitek někde ve mně zůstáva. A pak ho zase vidím před sebou. Stojí přede mnou malej černej kluk se zářícíma očima. Do mozku se mi derou slova - nejseš pro mě dost dobrej, nejsem s tebou spokojenej, seš jenom dítě - on jen klidně stojí a povídá - ale ty seš pro mě ten nejlepší, miluju tě úplně celýho, takovýho jakej si .. úplně …

 

 Ta čistota jeho slov a nevinnost jeho sdělení, ta velikost jeho srdce okamžitě prorazila můj pancíř … jako vrtačka. Seděl jsem na kameni ohromený i ochromený, když mi skočil do náruče a někde uvnitř se mě dotknul tak silně a hluboce, že jsem nemohl pláč zastavit, i když jsem skoro nemohl dýchat. Ten malej klučina ve mně otevřel hodně starou bránu. Za ní jsem viděl sám sebe, jak se někde v hloubi duše na sebe dívám jako na toho, který pořád ještě není dost a o to víc to chci po druhých - přijměte mě, uznejte mě, oceňte mě. Uff padá ze mě nějaké staré břemeno a cítím se lehčí. Vidím svou letitou touhu stát se tím správným chlapem jako touhu toho malýho kluka, co nejrychleji dospět, co nejrychleji být doma hlava rodiny. Jenže 5 letej kluk se nikdy nemůže stát mužem …

 

 Je na čase si dovolit být zpátky dítětem. Přijmout ho. Vnímat ho. Uznat ho v sobě. Jen tak můžu bejt celej. Celistvej. Mnohé jsem tam na tom kameni prožil, pochopil, pustil i dostal. Tam nahoře na tom kopci jsem se svléknul sám před sebou. Uviděl se bez příkras. Bez masek. A nebyl jsem tam jenom já a malej kluk, ale taky bojovník. Za všemi těmi strachy a bolestí je velkej bojovník, co to nikdy nevzdal a i přes všechny ty šrámy pořád pokračoval dál a dál. Jsem bojovník. Je na čase ho v sobě plně přijmout.

 

 Vracím se a hlavou se mi honí - tak tohle je to slavné sebepřijetí. Tedy další krok sám k sobě. Potkávám lidi. Je to jiný než jindy. Cítím se víc součástí toho, čemu říkáme lidstvo. Usmívám se na ně a oni se usmívají na mě. Zdraví mě. Vypadají přátelsky. Doma se dívám na fotku Terezy, kterou mi poslala z pracovní cesty. Vypadá tam o poznání jinak. Nová žena. Nějak se změnila. Ne … ona je pořád stejná, to ve mně se něco změnilo. Vnímám jí jinak. Projedou mnou slova - vidím v tobě ženu, vidím v sobě muže. Moje tělo pulzuje. I moje srdce. Těším se na ní jako poprvé … Těším se na všechno, co mě tady ještě čeká.

 

 PS: Tenhle příběh jsem zažil tak dávno, že už snad ani nevím, kdy přesně se stal. Jedno vím ale jistě. Změnil mě. Od základů a navždy. Nějaká vnitřní struktura, která byla tak trochu nestabilní se zpevnila, uzemnila a zesílila. I vám přeju, ať se setkáte sami sebou. A ať se přijmete bez pochyb a nároků.

Autor: Aleš Vavřinec | neděle 22.10.2017 7:25 | karma článku: 11,17 | přečteno: 394x
  • Další články autora

Aleš Vavřinec

Muži potřebují opustit svou vnitřní tvrdost

Přílišná vnitřní tvrdost muže ubíjí. Tvrdost totiž taky znamená zatvrdlost, zatuhnutí, zamrzlost. To už nezní tak sexy, co?

19.8.2022 v 13:51 | Karma: 9,50 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Co všechno musíš udělat, aby ses měl rád?

Naučil ses, že láska není zadarmo. Naprogramovali tě, že si ji musíš zasloužit, že se kvůli ní musíš měnit a změnit. Naučil ses popírat sám sebe, potlačovat to, kdo jsi. Naučil ses svoje pravé Já schovávat ve stínu.

1.8.2022 v 7:07 | Karma: 11,27 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Vzepři se vnitřní malosti!

Nikdo není větší než ty. A ty nejsi menší než kdokoli jiný. Nevěř tomu vnitřnímu hlasu, který tě o tom přesvědčuje, když stojíš tvář tvář autoritě nebo někomu (z tvého pohledu) úspěšnějšímu.

15.7.2022 v 6:45 | Karma: 8,38 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Do školy? Díky, raději ne ...

Bavil jsem se s jedním učitelem o alternativním vzdělávání, když jsem řekl, že syn chodí do velmi originální lesní školky, zpozorněl. Zeptal se mě - co budete dělat, až narazí na státní školství? Nebude to pro něj šok?

14.7.2022 v 12:54 | Karma: 17,10 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Proč není moudré se srovnávat s druhými ani se sebou

Včera do mě narazil jeden citát - neporovnávej se s ostatními, porovnávej se jen sám se sebou a s tím, jaký jsi byl v minulosti. Já si teda myslím, že naše společnost je porovnáváním posedlá a lehce ubrat by jí prospělo.

28.6.2022 v 13:23 | Karma: 10,17 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 977x
Vedu muže k jejich vnitřní síle a smyslu života. Individuálně i skupinově. Tvořím videa a podcasty - vzmuz.se

alesismail.cz

 

 

Seznam rubrik