Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co ženy milují na mužích #0 – Jak to celé začalo

Začalo to docela nedávno, několik dnů zpátky. Přišla ke mně informace, že mám začít psát vztahový seriál pro muže. Tak jsem ten vnitřní hlas následoval a začal. Teď ale cítím, že potřebuji několik věcí vyjasnit.

Tímto také děkuji všem těm, kteří moje předešlé texty pochopili úplně jinak, než jsem zamýšlel a dali mi o tom zpětnou vazbu.
Texty nepíšu jako podpůrnou munici pro různá přesvědčení žen, že dnešní muži jsou slabí a neschopní. Pravda je, že všechny texty by šly zrcadlově napsat i o ženách, ale jsem muž a tak píšu primárně pro muže.
Nepíšu to ani jako nějakou obžalobu mužů. Mým záměrem není, aby si to nějaký muž přečetl a začal se obviňovat nebo trestat za to, že se v článku našel a aby se ještě více utvrzoval v tom, že je nedostatečný.
Můj záměr není ukazovat mužům, jací by měli být, aby (s nimi) byly ženy šťastné a radostné. Cílem není "musím se změnit - hlavně aby se mnou byla žena spokojená". To se úplně míjí a nefunguje. Pokud leží motivace k vnitřní změně venku, nebývá to moudré.
A už vůbec to není návod, který by měl mužům říkat - "aby tě žena milovala, potlač to, kým ve skutečnosti jsi a skryj se za nějakou (duchovní/seberozvojovou) masku".
Texty nenabádají k vztahovému obchodu - "když budu takový a takový, budu u žen úspěšný". Texty nevybízí k tomu, aby muži začali s ženami hrát další a další vztahové a mocenské hry.
Tenhle koncept je mi vzdálený a nikoho v něm nehodlám podporovat.
Tak co to tedy je?
Můj záměr je svítit na slepá místa. My, muži, máme okolo vztahů plno úplně nesmyslných představ a přesvědčení. Často věříme a vkládáme svou energii a snahu do něčeho, co vůbec nefunguje a ani fungovat nemůže.
Vůči mnoha věcem ve vztazích jsme docela slepí (zatím). Nevidíme je, neuvědomujeme si je, nepovažujeme je za důležité a proto jim ani nemůžeme dát pozornost a energii.
O to víc jsme pak překvapení a zklamaní, když vztah nefunguje. Hledáme povrchní a instantní návody, jak to všechno opravit. Trpíme pocity nedostatečnosti a neúspěchu, to je jen krok od zahořknutí a uzavření vůči ženám, vztahům, životu, lásce.
Ještě víc nás to pak vede k tomu zabetonovat se v racionální (skeptické) mysli, která nás má chránit, brzy se ale stane naším ultimátním mentálním vězením.
Můj záměr je poukazovat na to, co funguje a co nefunguje.
Můj záměr je vést k uvědomění, že vztah roste z toho, co do něj dám a dávám nebo taky nedávám.
Můj záměr je ukazovat na to, že řešení a východisko je vždycky uvnitř. Ne v mojí ženě, ne v situaci nebo okolnostech.
Můj záměr je, aby muži otevřeli oči a probudili se ze svého snu - aby pochopili, proč se jim ve vztazích dějí určité nepříjemné věci, proč se jim tam pořád opakují ty stejné/podobné negativní scénáře. A jak z toho vykročit do nové, hlubší a funkční úrovně vztahu i života.
Taky aby v sobě objevili svou vnitřní sílu, prostor klidu, lásky, důvěry i radosti, aby žili smysluplně a hlavně autenticky. Měli kapacitu se ve vztazích otevírat, sdílet a růst. A opakuji - ne primárně kvůli ženám a jejich naplnění, ale hlavně kvůli sobě - aby žili svůj život, ne někoho jiného nebo pro někoho jiného.
Můj záměr je, aby muži svoje vztahy kultivovali a byli v nich skutečně přítomní - emocionálně, mentálně i duševně. Být tam jen fyzicky nestačí. Aby ve vztazích vytvářeli prostor skutečné lásky, důvěry, podpory a přijetí.
To znamená, aby byli nejprve přítomní sami sobě - sami v sobě. Aby pravdivě pocítili svou skutečnou podstatu a esenci, svoje Velké Já. K tomu je vztah se ženou dost dobrý prostor.
Můj záměr je, aby se osvobodili od všech omezujících a lživých představ, nároků a přesvědčení, které o sobě mají a které jim ničí život i vztahy. Aby opustili všechny ty oslabující iluze, kterým o sobě věří. Aby si uvědomili, jaké staré vzorce myšlení a chování už neslouží a aby je opustili.
To je pro mě akt odvahy a mužské síly, ke kterému muže vybízím. Jít hlouběji do sebe, pronikat mentálním balastem, který jsme v sobě za ty roky nahromadili a který nám jen komplikuje život.
Pronikat ke svému jádru - k tomu, kdo ve skutečnosti jsem a vždycky jsem byl ... než mě donutili stát se poslušným a ochočeným pejskem, který za pamlsek plní úkoly a očekávání.
Pronikat hlouběji k sobě, do místa, kde neexistují strachy, nejistoty, konflikty a pochyby. Do místa vnitřní celistvosti, síly a jasnosti.
Objevení tohoto vnitřního prostoru muže, této jeho hlubší úrovně vědomí - to je zdroj skutečného vnitřního naplnění a smyslu. To přináší muži reálnou vnitřní svobodu a vnitřní klid. To má moc proměnit jeho život a vztahy od základů a jednou provždy.
To je to, o co mi jde.

Autor: Aleš Vavřinec | úterý 24.5.2022 13:29 | karma článku: 7,86 | přečteno: 308x
  • Další články autora

Aleš Vavřinec

Muži potřebují opustit svou vnitřní tvrdost

Přílišná vnitřní tvrdost muže ubíjí. Tvrdost totiž taky znamená zatvrdlost, zatuhnutí, zamrzlost. To už nezní tak sexy, co?

19.8.2022 v 13:51 | Karma: 9,50 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Co všechno musíš udělat, aby ses měl rád?

Naučil ses, že láska není zadarmo. Naprogramovali tě, že si ji musíš zasloužit, že se kvůli ní musíš měnit a změnit. Naučil ses popírat sám sebe, potlačovat to, kdo jsi. Naučil ses svoje pravé Já schovávat ve stínu.

1.8.2022 v 7:07 | Karma: 11,27 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Vzepři se vnitřní malosti!

Nikdo není větší než ty. A ty nejsi menší než kdokoli jiný. Nevěř tomu vnitřnímu hlasu, který tě o tom přesvědčuje, když stojíš tvář tvář autoritě nebo někomu (z tvého pohledu) úspěšnějšímu.

15.7.2022 v 6:45 | Karma: 8,38 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Do školy? Díky, raději ne ...

Bavil jsem se s jedním učitelem o alternativním vzdělávání, když jsem řekl, že syn chodí do velmi originální lesní školky, zpozorněl. Zeptal se mě - co budete dělat, až narazí na státní školství? Nebude to pro něj šok?

14.7.2022 v 12:54 | Karma: 17,10 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Proč není moudré se srovnávat s druhými ani se sebou

Včera do mě narazil jeden citát - neporovnávej se s ostatními, porovnávej se jen sám se sebou a s tím, jaký jsi byl v minulosti. Já si teda myslím, že naše společnost je porovnáváním posedlá a lehce ubrat by jí prospělo.

28.6.2022 v 13:23 | Karma: 10,17 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 977x
Vedu muže k jejich vnitřní síle a smyslu života. Individuálně i skupinově. Tvořím videa a podcasty - vzmuz.se

alesismail.cz

 

 

Seznam rubrik