Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mužská láska

Vyrůstal jsem bez táty. Ani můj děda nebyl něhou rozechvělý chlapík. Mužská láska pro mě byla celé dětství a velkou část dospělosti velká neznámá. Jakoby pro mě ve světě neexistovala ...

... Jasně. Měl jsem pár kamarádů, které jsem měl rád. Ale mohl jsem říct, že je miluju? Že k ním cítím lásku? To ani náhodou.
Nejenže jsem takovou lásku neznal, ale ani jsem jí nebyl otevřený. Láska pro mě byla jasně definovaná. Muž - žena. Případně muž - muž, žena - žena, když šlo o úroveň partnerství.
Ale že by mohl muž celým srdcem milovat jiného muže a byla to čistá láska? Tak to ani náhodou.
A umím si představit, že i pár mužům, kteří tohle čtou, se ježí husina na kůži. (Ty vole to je ujetý, ty vole ten Vavřinec je divnej, ty vole chlap miluje chlapa ... tohle fakt ne.) U někoho to může vyvolávat velký odpor, taky mě roky provázel.
Jenže pak se nám narodil syn. Malý muž. Zhmotnění ryzí lásky. Moje srdce začalo hořet. Ne úplně hned, musel jsem nejprve začít rozmrzat. Ale den ode dne, měsíc od měsíce k němu cítím jen lásku. Nic víc. Čistím svojí podmíněnost, opouštím pouta nároků a očekávání. Chci ho jen milovat. Nic než totální láska.
Proč to píšu?
V poslední době ve mně tohle téma vibruje víc než kdy jindy. Potkal jsem nedávno několik mužů, od kterých jsem cítil lásku a ke kterým jsem lásku také cítil. Bylo to krásné, úlevné a pořád svým způsobem hodně nové. Pokud něco nás, muže, může posunout dál, pokud nás něco může skutečně posílit, pak je to jen láska.
A ne. Fakt to není nějaký ezoterický blábol. Jen jsme byli po dlouhá léta v oblasti lásky zablokováni tak mocně, že jsme se naučili žít bez ní, rezignovali jsme na ní, hlubokou bolest z jejího nedostatku jsme začali skrývat za zlehčování a postoj "láska není všechno, není nejdůležitější", dlouho jsme byli od jejího zdroje odloučení.
Proto, když k nám začíná přicházet, nevíme si rady, nevíme, jak s ní naložit. Zapomněli jsme, že s ní nemusíme umět nakládat, musíme se jí jen otevřít a nechat ji proudit.
Naučili jsme se jí dostávat jen od žen případně dětí, naučili jsme se ji v sobě dusit, jako by to bylo něco, co nás odvádí od našeho životního úkolu ("být chlap!).
Jenže být chlap, jak to vidím já, neznamená zabetonovat sám sebe v představách, jak by měl správný silný a sebevědomý chlapák vypadat, jak by měl myslet, co by měl mít a cítit/necítit, co by měl dělat. To mě nezajímá. Tyhle falešné a omezující iluze je nutné uvidět, uvědomit si je, rozbít a opustit. Osvobodit se od nich.
Vylézt nich, vlastně se pravdivě obnažit - před sebou i světem. To je síla. A přesně tohle láska dělá, když ji k sobě, do sebe a ze sebe pustíme. Obnažuje nás, vynáší z naší temnoty na světlo všechno, co nejsme, všechny falešné přesvědčení, kterým věříme, kterými se řídíme a které nás jen omezují a brání nám v rozletu.
Láska nás vede k nám samotným, k naší skutečně podstatě, esenci. Ukazuje nám, kdo ve skutečnosti jsme a umožňuje nám svou podstatu naplno prožívat.
A to je často tak velký výstup ze zajetých kolejí a staré šedivé komfortní zóny, že přichází odpor a tendence k návratu do "smrádek, ale teplíčko".

Koho se ale jednou láska jednou dotkne, ten už se se starými pořádky nikdy nespokojí. Takovou má láska moc.
A láska není to několika měsíční pobláznění zamilovanosti, které vždycky časem vyprchá. Láska je mnohem víc. Mnohem hlubší, mnohem širší proud energie, který nikam nemizí, který tady vždycky byl a vždycky je.
Není hladová, nestravuje nás zevnitř, nenutí nás dělat nedůstojné věci.
Naopak je to náš domov, sytí nás, poskytuje nám svoje útočiště. Nic po nás nechce, jen nám nabízí svou milující existenci a náruč.
Láska je náš vnitřní svobodný prostor, ze kterého se můžeme propojovat s ostatními lidmi. Pak láska může cirkulovat. Není tam ta, která dává a ten, který bere. Jsou tam dva, kteří jí sdílí. Pak když se do lásky noříme, mizí i ti dva a zůstává čistá láska. Čistý prožitek lásky.
Toto v sobě, my muži, potřebujeme probouzet. V tom vnímám i svoje poslání.
PS: Tu sedmikrásku na fotce mi dal můj syn. Akt čisté lásky, který bych si ještě před několika lety ani nedovedl představit. Díky. Díky. Díky.
 

Autor: Aleš Vavřinec | úterý 3.5.2022 13:06 | karma článku: 13,07 | přečteno: 438x
  • Další články autora

Aleš Vavřinec

Muži potřebují opustit svou vnitřní tvrdost

Přílišná vnitřní tvrdost muže ubíjí. Tvrdost totiž taky znamená zatvrdlost, zatuhnutí, zamrzlost. To už nezní tak sexy, co?

19.8.2022 v 13:51 | Karma: 9,50 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Co všechno musíš udělat, aby ses měl rád?

Naučil ses, že láska není zadarmo. Naprogramovali tě, že si ji musíš zasloužit, že se kvůli ní musíš měnit a změnit. Naučil ses popírat sám sebe, potlačovat to, kdo jsi. Naučil ses svoje pravé Já schovávat ve stínu.

1.8.2022 v 7:07 | Karma: 11,27 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Vzepři se vnitřní malosti!

Nikdo není větší než ty. A ty nejsi menší než kdokoli jiný. Nevěř tomu vnitřnímu hlasu, který tě o tom přesvědčuje, když stojíš tvář tvář autoritě nebo někomu (z tvého pohledu) úspěšnějšímu.

15.7.2022 v 6:45 | Karma: 8,38 | Přečteno: 248x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Do školy? Díky, raději ne ...

Bavil jsem se s jedním učitelem o alternativním vzdělávání, když jsem řekl, že syn chodí do velmi originální lesní školky, zpozorněl. Zeptal se mě - co budete dělat, až narazí na státní školství? Nebude to pro něj šok?

14.7.2022 v 12:54 | Karma: 17,10 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Proč není moudré se srovnávat s druhými ani se sebou

Včera do mě narazil jeden citát - neporovnávej se s ostatními, porovnávej se jen sám se sebou a s tím, jaký jsi byl v minulosti. Já si teda myslím, že naše společnost je porovnáváním posedlá a lehce ubrat by jí prospělo.

28.6.2022 v 13:23 | Karma: 10,17 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 977x
Vedu muže k jejich vnitřní síle a smyslu života. Individuálně i skupinově. Tvořím videa a podcasty - vzmuz.se

alesismail.cz

 

 

Seznam rubrik