Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co si vybíráte vy - iluzi nebo realitu?

Minulý týden ke mně přišel na konzultaci klient a hned na úvod se mi svěřil se svými pocity - víte, já se k vám vždycky těším, ale taky jsem zjistil, že mám tak trochu strach ...

Z čeho přesně zeptal jsem se. No z toho, že tady se o sobě dozvídám pravdu. Tady se mi boří iluze, na kterých jsem léta lpěl a to je pro mě nepříjemný. 

 

Když jsem ho poslouchal, uvědomil jsem si, jak těžké je pro nás čelit realitě a podívat se naprosto upřímně do zrcadla, které nám někdo nastaví. 

 

Jak silně nás podvědomí odvádí do iluzí a ke vzdušným zámkům, ke kterým se pak chceme přiblížit. Vidím zde zajímavý paradox - něco se nám v životě nelíbí, chceme to co nejrychleji změnit, ale zároveň se podvědomě bráníme podívat se jádru svého problému do očí. 

 

Nechceme čelit realitě, ale chceme jí změnit.

 

A to je samozřejmě nereálné přání a východisko. Často to lidi pak žene do náručí chytrolínů, kteří slibují, že “to” udělají za ně. Jediná cesta k pozitivní a kýženě změně je přestat se vyhýbat tomu, co nechceme vidět. Ano podívat se do zrcadla může být dočasně nepříjemné, ale bez toho bolest, frustrace a negativní pocity prostě neodejdou … když chci cokoli změnit, musím to nejprve dobře vidět. :-) 

 

Jak se poznat, že se vyhýbáme realitě?

 

Dobrý kompas jsou naše emoce. Je váš život podle vašich představ? Jste spokojení a máte ze sebe dobrý pocit? Nezažíváte vnitřní klid a spíš vás pronásleduje napětí? Pokud ano, možná se i vy ve svém životě něčemu vyhýbáte a nechcete vidět.

 

V tom, čemu se vyhýbáme, leží klíč k řešení naší situace.

 

Najděte si na sebe čas a ponořte se do svého nitra, tam objevíte důvod toho, proč je pro vás iluze přijatelnější než realita a proč od ní utíkáte. A jen pokud to objevíte, pak to můžete změnit. Nakonec však zjistíte, že realita je o dost šťavnatější než svět plný iluzí. :-) 

Autor: Aleš Vavřinec | pátek 10.2.2017 15:46 | karma článku: 10,70 | přečteno: 505x
  • Další články autora

Aleš Vavřinec

Muži potřebují opustit svou vnitřní tvrdost

Přílišná vnitřní tvrdost muže ubíjí. Tvrdost totiž taky znamená zatvrdlost, zatuhnutí, zamrzlost. To už nezní tak sexy, co?

19.8.2022 v 13:51 | Karma: 9,50 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Co všechno musíš udělat, aby ses měl rád?

Naučil ses, že láska není zadarmo. Naprogramovali tě, že si ji musíš zasloužit, že se kvůli ní musíš měnit a změnit. Naučil ses popírat sám sebe, potlačovat to, kdo jsi. Naučil ses svoje pravé Já schovávat ve stínu.

1.8.2022 v 7:07 | Karma: 11,27 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Vzepři se vnitřní malosti!

Nikdo není větší než ty. A ty nejsi menší než kdokoli jiný. Nevěř tomu vnitřnímu hlasu, který tě o tom přesvědčuje, když stojíš tvář tvář autoritě nebo někomu (z tvého pohledu) úspěšnějšímu.

15.7.2022 v 6:45 | Karma: 8,38 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Do školy? Díky, raději ne ...

Bavil jsem se s jedním učitelem o alternativním vzdělávání, když jsem řekl, že syn chodí do velmi originální lesní školky, zpozorněl. Zeptal se mě - co budete dělat, až narazí na státní školství? Nebude to pro něj šok?

14.7.2022 v 12:54 | Karma: 17,10 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost

Aleš Vavřinec

Proč není moudré se srovnávat s druhými ani se sebou

Včera do mě narazil jeden citát - neporovnávej se s ostatními, porovnávej se jen sám se sebou a s tím, jaký jsi byl v minulosti. Já si teda myslím, že naše společnost je porovnáváním posedlá a lehce ubrat by jí prospělo.

28.6.2022 v 13:23 | Karma: 10,17 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 977x
Vedu muže k jejich vnitřní síle a smyslu života. Individuálně i skupinově. Tvořím videa a podcasty - vzmuz.se

alesismail.cz

 

 

Seznam rubrik